Nieuws

Storing netwerkopslag - opgelost

Gepubliceerd op donderdag, 09 oktober 14 door Exonet

Vannacht hadden wij een onderbreking op een klein deel van ons platform.

Om 00:58 kregen wij de eerste berichten van onze monitoring binnen. Een groep servers binnen een deel van ons platform konden niet bereikt worden. De oorzaak hiervan was dat één van onze SAN's (netwerkopslag) volledig onbereikbaar was geworden. Het was vrij snel duidelijk dat de oorzaak gezocht moest worden naar aanleiding van een brandmelding bij het datacenter. Binnen 30 minuten zijn daarom twee engineers naar het datacenter gereden om een beeld te krijgen van de situatie en mogelijk snel een oplossing te kunnen bieden.

Bij aankomst van de engineers om 01:44 was de ruimte in het datacenter nog niet vrijgegeven door de brandweer. Wel was duidelijk dat er een brandblussing uitgevoerd was. Door de snelle verandering van het klimaat door de blussing heeft het desbetreffende SAN zich uit bescherming (gedeeltelijk) uitgeschakeld. Om 02:08 is het SAN (handmatig) herstart. Hierna konden de getroffen servers herstart worden omdat deze de verbinding met de opslag verloren hadden tijdens de storing. De laatste server is om 02:59 herstart.

Voor ons en voor u is er op dit moment geen actie vereist omdat alles weer stabiel is en de oorzaak van de storing door het datacenter is verholpen. De oorzaak van de brand is gevonden in een machine van een andere klant in het datacenter. Die machine is uit de ruimte gehaald en gedeeltelijk gedemonteerd voor onderzoek, waarbij sporen van kortsluiting en brand zijn aangetroffen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben neem dan contact op met onze support afdeling.