

Privacy-en cookieverklaring
Deze privacy- en cookieverklaring is voor het laatst aangepast op 5 december 2025
Exonet B.V. (hierna Exonet) biedt hostingdiensten aan uiteenlopende organisaties. Bij het leveren van onze diensten verwerken wij persoonsgegevens. Dat kan bijvoorbeeld nodig zijn wanneer u informatie bij ons opvraagt, bij ons solliciteert of gebruik maakt van onze digitale diensten. Exonet hecht veel waarde aan de bescherming van de privacy van haar websitebezoekers, relaties en klanten. In deze privacy- en cookieverklaring leggen wij uit welke gegevens wij verzamelen, in welke situaties wij dat doen, voor welke doelen wij deze gegevens gebruiken en welke rechten u daarbij heeft.
Onze privacy- en cookieverklaring in het kort
Bij de verwerking van persoonsgegevens houden wij ons aan de privacywetgeving. Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij uw persoonsgegevens verwerken, via deze privacy- en cookieverklaring.
- Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en enkel de gegevens die een gerechtvaardigd verwerkingsdoel hebben.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn.
Voor welke doeleinden gebruiken wij uw persoonsgegevens?
Door gebruik te maken van onze dienstverlening verkrijgen wij verschillende persoonsgegevens van u. Per doeleinde wordt aangegeven welke gegevens wij van u verkrijgen, met welke doel wij deze gegevens verwerken en hoe lang die worden bewaard. Indien u vragen heeft of wilt weten wat we precies van u bijhouden, neem dan contact op met Exonet. De contactgegevens staan onderaan in deze privacy- en cookieverklaring.
Contact
Wanneer u een e-mailbericht of een ingevuld contactformulier stuurt, ons telefonisch benadert, of op een andere manier contact met ons opneemt, gaat u in op ons aanbod om met ons in contact te treden (uitvoering van de overeenkomst).
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naam
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Eventuele informatie die u zelf invult als inhoud van een bericht
Bestellen en beheren van producten of diensten
Wanneer u via ons klantenportal of via onze API een bestelling plaatst, diensten afneemt of beheert, of een offerte laat opstellen en accordeert, verstrekt u bepaalde gegevens aan ons. Deze gegevens hebben wij nodig om de overeenkomst tussen u en Exonet tot stand te brengen en uit te voeren en voor een correcte werking van het klantenportal en/of API.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Factuuradres
- Betalingsgegevens
- (Zakelijke) contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)
- Bedrijfsgegevens
- IP-adres
- URL's en request-headers (incl. user-agent en apparaat-type)
- Foutmeldingen en andere server- en netwerkloggevens
Beveiliging en correcte werking van diensten
In het kader van het detecteren en voorkomen van misbruik, aanvallen, verstoringen of ongeautoriseerd gebruik, en om de prestaties en beschikbaarheid van onze infrastructuur te bewaken, verwerken wij technische gegevens die vrijkomen bij het gebruik van onze hostingdiensten. Deze gegevens hebben uitsluitend betrekking op verkeer van en naar systemen die wij beheren. Wij verwerken hierbij alleen de gegevens die hiervoor noodzakelijk zijn. Het gaat niet om de inhoud van bestanden of gegevens die u zelf opslaat of verwerkt.
De gegevens bestaan uit (technische) gegevens, zoals:
- IP-adres
- Tijdstip van verzoek
- URL's en request-headers (incl. user-agent en apparaat-type)
- Foutmeldingen en andere server- en netwerkloggevens
Account beheren
Wanneer u een product of dienst bij ons afneemt, dan krijgt u toegang tot ons klantenportal en/of API. Binnen uw account kunt u zelf uw persoonsgegevens wijzigen of verwijderen voor of namens een organisatie (uitvoering van de overeenkomst).
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Zakelijke contactgegevens
- Bedrijfsgegevens
- Betalingsgegevens
- Accountgegevens
- Contactpersonen namens uw organisatie (naam, telefoonnummer en e-mail).
Klanttevredenheid, feedback en testimonials
U heeft de mogelijkheid om feedback te geven op tickets. Daarnaast vragen wij bestaande klanten periodiek om een toelichting op hoe onze dienstverlening wordt ervaren. Ook kunt u een beoordeling of testimonial achterlaten over onze dienstverlening. Hierbij geeft u in een korte en bondige tekst uw mening over ons. Deze persoonsgegevens verwerken wij op basis van de uitvoering van de overeenkomst.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naam
- Naam van de werkgever
- Inhoud van het bericht
Statusberichten
U kunt zich vrijwillig inschrijven voor de statuspage van Exonet. Via deze statuspage informeren wij u over (gepland) actueel onderhoud en incidenten die (mogelijk) impact hebben op onze dienstverlening. U kunt zich op elk moment uitschrijven via de afmeldlink in de notificaties.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- E-mailadres
Solliciteren
Heeft u gereageerd op één van onze vacatures of heeft u een open sollicitatie ingestuurd? Dan verwerken wij persoonsgegevens van u om uw sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, en ter voorbereiding op het eventueel sluiten van een arbeidsovereenkomst (uitvoering van de overeenkomst).
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)
- Curriculum Vitae
- Motivatiebrief
- Salarisindicatie
- Referenties
- Eventuele overige informatie die u meestuurt met uw sollicitatie
Hoelang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Exonet heeft ten aanzien van alle doeleinden waarvoor wij persoonsgegevens verzamelen redelijke bewaartermijnen vastgesteld. Wij bewaren uw persoonsgegevens zolang als dat noodzakelijk is om de dienstverlening aan u aan te kunnen bieden.
Sommige gegevens bewaren wij 7 jaar in verband met de fiscale bewaarplicht. Uw sollicitatiegegevens bewaren wij tot maximaal 4 weken nadat de functie is vervuld. Wij bewaren deze gegevens zodat wij contact met u kunnen opnemen in het geval de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Wanneer we u op dit moment geen functie kunnen aanbieden, kunnen we – met uw toestemming – de sollicitatiegegevens maximaal 1 jaar bewaren. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen. Indien u bij ons komt werken, bewaren wij uw sollicitatiegegevens in u personeelsdossier. Dit dossier wordt bewaard zolang dit noodzakelijk is en ten aanzien van de sollicitatiegegevens tot maximaal 1 jaar na uitdiensttreding.
Wanneer kunnen we uw persoonsgegevens delen met derden?
Exonet verkoopt uw gegevens nooit. Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden als daar een duidelijk omschreven doel voor is, als dit is toegestaan op grond van de geldende wet- en regelgeving. Indien partijen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) gevestigd zijn moet er sprake zijn van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van de persoonsgegevens.
Wij kunnen uw persoonsgegevens aan derden verstrekken wanneer dit noodzakelijk is omdat:
- wij hen hebben ingeschakeld om bepaalde gegevens te verwerken;
- dat nodig is om de overeenkomst met u uit te voeren;
- u hier toestemming voor geeft;
- wij hier een gerechtvaardigd belang bij hebben; en/of
- wij dat wettelijk verplicht zijn.
De partijen die in onze of uw opdracht persoonsgegevens verwerken zijn:
- IT-leveranciers en -dienstverleners
- Betalingsdienstverleners
- Externe consultants
Worden uw persoonsgegevens beveiligd?
Exonet neemt passende technische en organisatorische maatregelen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens). Exonet is ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd.
Cookies
Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het apparaat (computer, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het apparaat. Wij maken slechts gebruik van functionele cookies. Deze cookies maken noodzakelijke functionaliteiten van het klantenportal mogelijk.
Verwijderen van cookies
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Als een houdbaarheidsdatum is ingesteld, wordt het cookie automatisch verwijderd wanneer de houdbaarheidsdatum verstrijkt. U kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.
Welke privacyrechten heeft u?
Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de contactgegevens hieronder.
U heeft de volgende rechten:
- Recht op inzage: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en tegen direct marketing.
- Recht op verwijdering: u kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen, mits dit wettelijk is toegestaan.
- Recht om uw toestemming in te trekken: indien u ons toestemming heeft gegeven om persoonsgegevens te verwerken, dan kunt u deze toestemming op ieder moment intrekken.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten overdragen naar een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kunt u ons verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegeven (al dan niet tijdelijk) te beperken.
Bij uw verzoek kunnen wij u vragen om u te identificeren. Wij vragen hiervoor gegevens op om er zeker van te zijn dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.
Wij zullen in principe binnen een maand aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Indien u één van u rechten wilt uitoefenen dan kun u dat kenbaar maken via support@exonet.nl
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wanneer onze dienstverlening wijzigt, moeten wij natuurlijk ook onze privacy- en cookieverklaring aanpassen. Raadpleeg daarom regelmatig deze privacy- en cookieverklaring voor de meest actuele informatie.
Klacht indienen
Als u vindt dat wij niet op de juiste manier helpen met vragen over uw privacy, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.
Voor vragen over onze privacy- en cookieverklaring of vragen omtrent uw rechten, neem dan contact met ons op.