Nieuws

Verbeteringen aan klantenportal en website

Gepubliceerd op woensdag, 12 maart 2014 door Daan Schraven

Wij werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Onze klantenportal is hier een belangrijk onderdeel van, hiermee kunt u veel zaken zelf regelen.

Sinds de lancering van de nieuwe website zijn wij dan ook bezig geweest met de verdere ontwikkeling van onze klantenportal en website. Mede dankzij de feedback en verzoeken van onze klanten wordt het klantenportal en het bestelsysteem steeds uitgebreider.

Hierbij een overzicht van de voornaamste wijzigingen:

DNS van meerdere domeinnamen tegelijk aanpassen
Het is nu mogelijk om de DNS van meerdere domeinnamen tegelijk aan te passen. Deze veel aangevraagde functionaliteit kent de volgende handige functies voor al uw DNS records:

  • Het zoeken en vervangen van een bepaald IP adres naar een opgegeven IP adres;
  • Alle geselecteerde records bijwerken naar een opgegeven IP adres;
  • Het toevoegen van een nieuw DNS record aan de geselecteerde domeinnamen;
  • Het instellen van een redirect (doorverwijzing) aan de geselecteerde domeinnamen.

Domeinnaam handles wijzigen
Het is vanaf nu mogelijk om uw domeinnaam handles te wijzigen en aan te vullen. Sommige registrars brengen hiervoor kosten in rekening, als dat het geval is krijgt u meteen een overzicht van de kosten en kunt u daarmee akkoord gaan.

IDN domeinnamen
Er is nu ondersteuning voor IDN domeinnamen (domeinnamen met ongebruikelijke karakters, zoals café.eu) en een aantal nieuwe extensies.

Tokens opvragen voor alle domeinnamen
Het is nu mogelijk om tokens voor alle domeinnamen op te vragen. De aangevraagde tokens worden per e-mail naar de aangegeven contactpersoon verstuurd. Eerder was dit alleen mogelijk voor .nl domeinnamen. Bij het opvragen van een token wordt een eventuele lock nu automatisch van een domeinnaam afgehaald.

Dashboard pagina
Er is nu een dashboard pagina in het klantenportal met een overzicht van de belangrijkste gegevens. Bijvoorbeeld uw openstaande tickets, lopende bestellingen en status van gegevenswijzigingen.

Webhosting overzicht
Er is nu een overzicht van uw webhosting pakketten met de mogelijkheid om wachtwoorden te resetten, het systeem zal een nieuw wachtwoord instellen en per e-mail naar de aangegeven contactpersoon versturen.

IPv6
De IPv6 functionaliteit is verder uitgebreid. Zo is het nu ook mogelijk om reverse DNS in te stellen voor IPv6 en er zijn standaard IPv6 DNS records in te stellen (deze worden dan automatisch gebruikt tijdens het bestellen van nieuwe domeinnamen via het bestelsysteem).

IBAN
Ondersteuning voor IBAN en verdere verbeteringen aan automatische incasso en iDEAL. Het inschakelen van automatische incasso kan aan het einde van een nieuwe bestelling of binnen onze klantenportal. Middels een digitale handtekening is het contract direct actief en worden nieuwe facturen hiermee automatisch geïncasseerd aan het einde van de factuurtermijn.

Nieuwe layout voor e-mails en facturen
Alle e-mails en facturen die wij versturen zijn verbeterd met een nieuwe uniforme layout die ook meer gegevens bevat. De bevestiging van uw bestelling bevat nu bijvoorbeeld ook de instellingen en prijzen van uw gekozen producten. Bij een eventuele herinnering voegen wij nu ook de factuur nogmaals toe zodat u die direct kan bekijken.

Overige
Ons 24/7 storingsnummer is direct zichtbaar op de contact pagina voor ingelogde klanten die beschikken over een SLA. Serverstatistieken en grafieken zijn verbeterd met een nieuwe layout en snellere weergave. De gehele website is nu versleuteld middels een SSL verbinding met extended validation en wij ondersteunen het SPDY protocol.

Daarnaast zijn er nog veel zaken achter de schermen verbeterd die voor u niet direct zichtbaar zijn, maar waardoor alle processen soepeler, sneller en slimmer verlopen.

Uiteraard blijven wij continu doorontwikkelen aan onze klantenportal om het u zo makkelijk mogelijk te maken. Uw inbreng en feedback horen wij dan ook graag!