Workflow

Monitoring

Afwijkingen op onze managed servers kunnen een grote impact hebben op de processen van onze klanten. We monitoren daarom van iedere server tientallen componenten om mogelijke problemen voor te zijn.

Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan zijn we er snel bij. Door slimme dashboards en apps bewaken wij de diensten van onze klanten 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Optimalisatie

Hoe sneller websites of applicaties zijn, hoe beter de servers werken. We investeren daarom veel tijd om er samen met onze klanten voor te zorgen dat performance bottlenecks worden opgelost.

Hoe we dat doen? Door low-level debugging, packetsniffers of tools als New Relic. We gaan hierin veel verder dan je misschien bij een andere hostingprovider gewend bent.

Backups

Backups zijn een essentieel onderdeel van al onze diensten. We vinden dat het maken van backups de productie niet mag verstoren en dat het mogelijk moet zijn om zowel complete servers als een enkele database tabel terug te halen.

Wij maken onze backups minstens één keer per dag en slaan deze op in een ander datacenter. We vinden het belangrijk om onze backups doorlopend te testen en we voeren maandelijks complete restores uit.

Patchmanagement

Vulnerabilities in software kunnen ervoor zorgen dat servers gevaar lopen. Goed patchmanagement is daarom van groot belang voor de veiligheid van ons serverpark.

We importeren dagelijks uit verschillende bronnen informatie over beveiligingslekken en we leggen deze naast de versies die wij voor onze klanten gebruiken. Wij beoordelen of het lek bij ons van toepassing is en voeren na zorgvuldige test een patch uit op ons hele platform.

Changemanagement

Alle wijzigingen die wij op servers uitvoeren, verlopen via onze playbooks. Deze playbooks staan opgeslagen in versiebeheer. Hierdoor is altijd duidelijk waarom een bepaalde configuratie is toegepast.

Naast dat wij op basis van een vraag in een ticket of telefoontje wijzigingen maken, stellen we onze klanten ook in staat om zelf pull-requests te maken. Wij zullen deze snel reviewen en toepassen op de servers. Dat is transparant, snel en voorkomt fouten.

Dit zeggen onze klanten

“Wat ik heel charmant vind aan Exonet is hun fair use policy. Als je een moeilijke vraag aan ze stelt gaan ze net zo hard lopen tot het gefixt is. Daar doen ze niet moeilijk over, je krijgt geen factuur achteraf of wat dan ook. Ze helpen je met de oplossing en daarna zorgen ze dat het up en running blijft en blijft werken.”

Bas, Greenberry

Bekijk de video

Wordt dit jouw workflow?

We begrijpen heel goed dat je liever bezig bent met (software)-ontwikkeling, in plaats van het beheren van een hosting omgeving.

Laten we eens met elkaar in contact komen om te kijken of we met elkaar kunnen samenwerken.

Wij kijken er naar uit om je te ontmoeten, zodat wij je vol passie kunnen vertellen hoe leuk hosting ook kan zijn.

Challenge accepted