Hosting totaaloplossingen gericht op betrouwbaarheid en service.

Nieuws

Klantenportal geeft inzicht in software versies en opslag

Daan Schraven

Ons klantenportal beschikt over alle informatie die u nodig heeft om uw website of applicatie optimaal te laten draaien. Wij streven er naar om aan alle wensen van onze klanten te voldoen. Er worden dan ook regelmatig kleine veranderingen doorgevoerd op de klantenportal en voor interessante veranderingen wordt u middels een nieuwsartikel op de hoogte gebracht.

Afgelopen week is de cloud server pagina voorzien van nieuwe functionaliteiten. Tot op heden was deze pagina uitgerust met onder andere; uitgebreide statistieken, backup gegevens, IP adressen en de mogelijkheid om uw cloud server te herstarten.

Software versies

In onze administratie is het al enige tijd mogelijk om van cloud servers met een SLA de software versies in te zien. Hiervoor hebben wij eigen software geschreven die elke dag onder andere de geïnstalleerde software versies op een server doorgeeft aan onze administratie. Zodra er bijvoorbeeld in een bepaalde versie van PHP een kritieke lek bekend wordt gemaakt dan kunnen wij dat aangeven in onze administratie en zien wij direct welke servers een update nodig hebben.

Het bijhouden van de software versies is voor ons ook een extra hulpmiddel om mogelijke problemen snel te traceren en op te lossen. Het is mogelijk dat een server script opeens niet meer het gewenste resultaat geeft, middels de geïnstalleerde software-geschiedenis kunnen we snel uitsluiten of dit een gevolg is van het updaten van bepaalde software.

Opslag

Er wordt naast software versies, nog meer belangrijke informatie van een cloud server doorgestuurd. De opslag gegevens zijn hier ook onderdeel van. Onze administratie weet precies welke cloud server over hoeveel opslagruimte beschikt én hoeveel van deze opslagruimte daadwerkelijk in gebruik is. Momenteel zijn deze gegevens nog puur informatief, maar er zijn verschillende ideeën voor het gebruiken van deze belangrijke informatie. Denk bijvoorbeeld aan het tijdig kunnen informeren als de opslag zijn limiet bijna bereikt.

Wij blijven continu doorontwikkelen aan het klantenportal om u en onze diensten zo goed mogelijk te ondersteunen. Mocht u nog wensen of opmerkingen hebben voor onze systemen dan horen wij uw feedback graag!


Uitgelicht

  1. Optimalisaties omtrent SSL-certificaten
  2. Support tokens
  3. Uitfaseren TLS versie 1.0

We zijn bij Exonet weer op zoek naar een goede Support Engineer! We zoeken iemand met goede communicatieve vaardigh… https://t.co/wfIxD21afM

Naar aanleiding van de nieuwe beveiligingslekken in Intel processoren zullen wij spoedonderhoud uitvoeren op al onz… https://t.co/DUXQNi2KmV

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Onze telefonie-leverancier werkt aan een oplossing. Uiteraard b… https://t.co/tTabu2Kez6

Twitter